söndag 25 november 2012

Vecka 48

Hallå igen!

Denna vecka är det dags att börja använda iPads i klassen. De kommer alla att få ha varsin iPad under den resterande delen av terminen, att använda i skolarbetet istället för sin dator.

När det gäller nedladdningar av appar kommer vi under denna försöksperiod inte låta eleverna ladda ner några på egen hand. Vi har ett konto för klassen, så alla kommer att ha appar som behövs för skolarbetet på sin iPad. Detta är vad jag vet nu. Om något förändras meddelar jag via bloggen. På måndag kommer Magnus Lindblad till klassen för att introducera iPadsen och berätta för klassen hur de ska använda dem.

Sina datorer ska de lämna hemma under denna period. Dock ska de ta med den på måndagen den 26 november, för då kan vi genomföra eventuella synkningar mellan datorn och iPaden här i skolan.

När det gäller radio-projektet jag berättade om förra veckan har det blivit inställt. För mig innebar projektet en del kvällstjänstgöring, och förändringar på min mans arbetsplats gör det omöjligt för mig att fortsätta att delta - tyvärr. Men det kommer fler tillfällen förhoppningsvis! Vi fortsätter ändå att jobba med massmedia i SO.

Eventuella prov och läxor ligger på Porten.

Inför veckan som kommer:

Måndag: Klassen får iPads

Tisdag: Idrottskläder med

Torsdag: Idrottskläder med


Hoppas på en fin vecka! K.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar