måndag 5 november 2012

Vecka 45

Hej alla!

Hoppas ni har haft ett skönt lov därute i höstrusket! Jag ber om ursäkt för att bloggen kommer ut så sent denna gång, men det var en grej jag behövde kolla av med eleverna innan jag kunde skriva.

Under denna vecka kommer jag att lägga ut elevernas Tema Vänskap-arbeten i elevmapparna på Porten. Varje arbete är noggrant och petnoga genomgånget och de flesta har fått många kommentarer inne i arbetena. I mappen lägger jag också en bedömningsmatris som bör läsas i samband med arbetet för att ni ska få en inblick i vad som är bedömt och vilka kunskapskrav vi jobbat med.

Själva matrisen kan ni läsa på familjewebben, men för att kunna se elevproduktionerna på Porten måste ni få hjälp med inloggningen av era barn.

Jag kommer också att lägga ut en bedömningsmatris med kommentarer till det blogginlägg eleverna gjort om världskartan. Även denna matris kan läsas på familjewebben.

Om ni inte hittar en eller kanske båda matriserna på senast torsdag, beror det på att några elever faktiskt fortfarande inte har gjort ovanstående uppgifter, så dem har jag inte kunnat bedöma.

I engelskan kommer Lotta att låta eleverna genomför diagnostiska prov på lektionerna, och därför har de ingen engelskläxa.


Inför denna vecka:

Tisdag: Idrottskläder med.

Torsdag: Idrottskläder med

Fredag: Filmen om Antiken ska var helt klar

Simma lugnt! K.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar