måndag 27 april 2015

Vecka 18

Då går eleverna en tredagarsvecka till mötes. På torsdag har vi studiedag och eleverna är lediga, fredag är ju helgdag för alla.

I svenska håller vi på med Boken om mig. Berätta gärna för era barn om hur de var som små! Jag vill också påpeka att en del elever fortfarande inte lämnat in arbetet om klassiska författare, något som skulle vara klart till Påsk!

I engelska arbetar vi med texter  om andra världskriget. Vi kommer nu också snart att dra igång med muntliga nationella prov.

I SO arbetar klassen med historia och världskrigen, i NO är det genetik som gäller.

Matten repeterar och förbereder sig för de nationella proven där.

På språkvalet idag, måndag, kommer eleverna att ha hörförståelseprov.

Jag länkar åter lappen om avslutningsaktiviteterna. Jag har bara fått ett svar om att ni läst och tagit del av innehållet! Se här

Jag vill också redan nu förvarna om Öppet Hus på skolan tisdagen 12 maj klockan 17-19. Aktiviteten är obligatorisk för eleverna.

Eva

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar