söndag 21 oktober 2012

Vecka 42-43

Hej där!

Hoppas ni har haft en skön helg!

Under veckan som gick har vi efter onsdagens datorkontroll arbetet på "gammalt hederligt vis" med papper och penna, eftersom endast två av eleverna fick behålla sina datorer.

Vi har läst klart Ondskan och håller på med de sista uppgifterna som är kopplade till boken. I SO:n har vi inte kommit så mycket längre på grund av avsaknaden på datorer.

Eleverna såg Hugo Cabret på skolbio, och de verkade uppskatta filmen. De fick möjlighet att diskutera en stund efter filmen.

Trots att jag stött på saknar jag fortfarande några Tema Vänskap-arbeten. Jag börjar bli klar med bedömningen på de jag fått in, och jag lägger in ett extra meddelande här på bloggen när det går att ta del av den.

I fredags var det tyvärr Liams sista dag med klassen, eftersom han ska flytta till Kungälv. Klassen ordnade ett kort till honom där vi alla önskade honom lycka till på sin nya skola. Vi hade också lite "hejdå-fika" med glass den sista lektionen.

Lite inför veckan som kommer:


Tisdag: Idrottskläder med
Onsdag: Läxa i engelska, 20 egenvalda glosor.
Fredag: Idrottskläder med, språkläxor (ligger på Porten)


Om någon mot förmodan skulle ha missat det är det LOOOOOOOV vecka 44!
Ha det gott! K.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar