söndag 14 oktober 2012

Vecka 41-42


Hej alla!

Under förra veckan träffade jag tyvärr inte klassen så mycket, på grund av vattenkoppor och olika möten. Det verkar dock ha gått bra!

I svenskan lyckades vi, min frånvaro till trots, börja med det nya läsloggsprojektet. Vi läser, som skrev tidigare, en lättläst version av Jan Guillous "Ondskan" tillsammans, och de svarar på frågor kopplade till texten.

Jag vill påminna om det förra svenskarbetet som skulle lämnas in för två veckor sedan. Jag saknar fortfarande arbetet från nio (!) elever. Om de inte lämnar in har jag inget att bedöma. Dessutom blir bedömningen mer likvärdig om jag kan gå igenom arbetena samlat. Fråga dem hemma om de lämnat in och påpeka vikten av att de gör det. 

I SO har de fortsatt med sina grupparbeten om Antiken.

Under vecka 42 kommer alla elevernas datorer att kontrolleras eftersom det funnits en del sprickor. De som går på garantin kommer att lagas. Det innebär att de som har sprickor kommer att vara av med datorn i 2-3 dagar. Tiden för 7A är på onsdag kl. 08.40-09.30

På torsdag ska eleverna titta på filmen "Hugo Cabret" på skolbio inne i Varberg. Buss avgår från Lindbergs skola 08.45 och tillbaka från Capitol ca 11.25, när filmen är slut.


Lite inför veckan som kommer:

Tisdag: Idrottskläder med

Onsdag: Datorkontroll

Torsdag: Skolbio

Fredag: Idrottskläder med, språkläxor

Ha det gott! Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar